top of page
Search
  • Writer's pictureגלעד שפמן

מתחילים מההתחלה


זהו, לקח שנים עד הרגע הזה. התלבטויות, חששות, היסוסים אך לאחר התעכבות ממושכת ובתמיכתה של המאמנת מאיה פיפנו הגיע הזמן ואני מתחיל בלוג. אני מתכוון לשתף אתכם הקוראים, בדברים שמעניינים אותי ושיכולים לתרום לאיכות החיים שלכם ולעשות אותה לדבר משמעותי יותר.

קצת היסטוריה, התחלתי לעבוד עם אנשים על תהליך ההתפתחות האישי שלהם (מה שקוראים טיפול ביום יום) בשנת 1988. חשתי בקראה פנימית עמוקה שהגיעה גם עם כאב עמוק ולא נעים להודות, מקינאה. באותה תקופה סייעתי בקבוצות הלמידה של הקורס בניסים שהנחה אבי יסעור ז"ל. הייתי ראש קבוצה לתהליכים היותר אישיים שעברנו עם המשתתפים וביום יום עבדתי בעסק של אבי (אבא שלי) בתחום הממתקים. לאחד מהמפגשים הגיע חבר מן העבר. מספר שנים קודם לכן שנינו שטפנו כלים במסעדה הצמחונית/טבעונית הראשונה בתל אביב, חזרה לטבע. באותה תקופה השתתפתי בסדנאות ה"אסט" (מראשונות סדנאות המודעות שהיתה פופולרית בשנות השמונים) כמשתתף ואחר כך כמסייע. אותו בחור הגיע כמורה לשיטת אלכסנדר. ואני חוותי קינאה צורבת, קנאת סופרים. דבר זה היתה שעון מעורר לקריאה הפנימית להיות מטפל ולתמוך בתהליך הצמיחה של אנשים. הלכתי ללמוד ריברת'ינג (נשימה מודעת) עם לאונרד אור מפתח השיטה במרכז שלו Conscious Village בצפון קליפורניה וכשחזרתי לארץ מלימודי התחלתי לעבוד עם אנשים. מאז למדתי ואני ממשיך ללמוד ובהמשך אשתף בסיפורים נוספים מן התהליך הזה.

בלימודי הריברת'ינג העמקנו בחשיבות הנשימה ותפקידה במישורים רבים אשר אדבר עליהם בהמשך...

לסיום הפרק אציע לך תרגיל פשוט ויעיל: התבוננות בנשימה. לאורך היום בנקודות שונות התבוננ/י בנשימתך, האם היא: עמוקה או שיטחית, מהאף או מהפה, נשימת בטן (סרעפתית) או חזה או משולבת, איטית/מהירה או בקצב בינוני. כדאי לשים לב מה ההתבוננות בנשימה עושה לנשימה.

159 views0 comments

Recent Posts

See All

ימים טעונים ומלאי משמעות

פסח חלף עבר לו. פסח מסתמן בניקיון ואחריו יש מועדים כמו יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות. כל אחד מהם בעל משמעות עמוקה משלו ואגע מעט בכל אחת מהן כחלק משרשרת אחת. פסח מסמן את היציאה לחירות. חירות היא

Post: Blog2_Post
bottom of page